Søren Vindbæk Jensen – Lejerbos driftschef ignorerer beboer

Jeg har skrevet flere breve frem og tilbage med Lejerbo. Men de sidste breve har jeg ikke fået svar på endnu – selvom Lejerbos driftschef Søren Vindbæk Jensen har lovet det.

Den 9/7-2018 lover Lejerbos driftschef Søren Vindbæk Jensen at jeg får svar i løbet af den kommende uge – det er snart 2 måneder siden! Jeg har imellem tiden sendt ham 4 reminder. Men det hjalp ikke. Det er simpelthen for dårligt, når han har skrevet at han vil svarer.

Hvordan kan Lejerbo ansætte samt lønne en driftschef, der er fuldstændig ligeglade med sine beboer. Han lovet ét og gør noget andet. Fatter ikke at vi beboer betaler løn til folk som ikke gør noget for dem.

Herunder er nogle af de vigtigste spørgmål fra mit brev – som Lejerbo NÆGTER at besvare!

Det undrer mig, at du skriver at lokalinspektøren kommer. Han står ikke nævnt som ”CC” i dine skrivelser. Hvordan er han blevet informeret om dette? Hvem er ellers informeret om dette? Det undret mig også, at du vil være stedfortræder. Jeg har boet her i over 50 år samt talt med mange andre beboer, som fortæller at de aldrig har haft besøg af en driftschef. Men at det fx er førstemanden der kommer, hvis varmemesteren fx er syg. Hvorfor er det anderledes i mit tilfælde?

Du skriver at ”Det er ifølge husorden både accepteret og tilladt at henvende sig til ejendomskortoret, hvis man opdager brud på husorden – hvad enten man er afdelingsbestyrelsesmedlem eller beboer” Som tidligere skrevet har ingen medlemmer fra afdelingsbestyrelsen eller beboer været i mit køkken. Derfor må emhættens tilslutning til ventilationsanlægget være blevet set igennem mine vinduer. Jeg vil derfor gerne spørge om det også er både accepteret og tilladt at kigge igennem beboernes vindue – hvad enten man er afdelingsbestyrelsesmedlem eller beboer?

Du skriver at ”Din lejlighed og dermed dit køkken blev synet ved indflytning, men her har man ikke opdaget tilslutningen. Selvom den ikke er blevet opdaget, er det stadig lejers ansvar at leve op til husorden.” For det første blev mit nuværende køkken ikke synet ved indflytningen. Da jeg har fået nyt køkken siden – som er godkendt. Men det kan Freddy måske heller ikke erindre samt I har måske smidt dokumenterne væk? For det andet vil jeg gerne have bekræftet at hvis I laver en fejl og overser en tilslutning som ikke er tilladt, så er det lejerens ansvar?

Du skriver at ”Der fremsendes kun personoplysninger til afdelingsformanden, når det vurderes, at der er et sagligt formål med en videregivelse. Det vil til enhver tid være en konkret vurdering fra sag til sag” Jeg vil gerne have en begrundelse for hvorfor I vurderet at der var et sagligt formål ved at videregive din skrivelse dateret 24 maj 2018? Og hvorfor dine skrivelser om samme emne, efterfølgende ikke blev vurderet til at blive videresendt?

Du skriver i din mail dateret 20 juni 2018 at ”I forhold til dine skrivelser modtaget hhv. d. 15/6-18 samt 18/6-18 – dine udsagn er taget til efterretning”. Det var ikke en information du skulle tage til efterretning. Men spørgsmål. Hvorfor jeg stadig venter på svar.

Du skriver at Lejerbo har interne sletteprocedurer – Men at mine billeder er slettet, er vel en fejl? Billeder som er bilag til en godkendelse, slettes vel aldrig?